بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تقريبا غير ممکن می گردد. و در مورد ابرکرومبای اند فيچ، که تنها 2% درآمد خود را صرف تبليغات و بازاريابی می کند، در مقايسه با ميانگين 10 درصدی هزينه شده در ديگر بازارهای مربوط به جوانان، ايجاد و حفظ يک برند بسيار دشواری می شود، چه رسد به توسعه آن. همانگونه که تصميمات بسط برند بر محور ملاحظات سودآوری دراز مدت برای شرکت استوار است، استراتژی های قبض نيز همينطور هستند. با تغيير ديناميک بازار، همگام با رشد رقبای قدرتمند يا معرفی محصولات جديد، به راحتی ممکن است امکان رقابت از يک برند گرفته شود. پيش از اين در باره موقعيت هايی که يک مدير ممکن است بخواهد نسبت به قبض برند تصميم گيری کند صحبت کرديم و مثالهايی آورديم که در آنها حذف يک برند منطقی به نظر می رسيد. اما علاوه بر حذف عادی يک برند بنا به شرايط بازار، بسياری از شرکت ها به قبض برند بعنوان بخشی از استراتژی کلان بازاريابی خود روی آورده اند.در سالهای اخير بسياری از بازاريابان کالاهای مصرفی بزرگ استراتژی های قبض و سبد برند خود را به دقت مورد ارزيابی قرار داده و بسياری از برندهای حاشيه ای را حذف کرده اند. اين گرايش بويژه در بين بازاريابان چند صورت معکوس عمل کرده و مشتریان زیادی را از شما فراری داده و صدمات جبران ناپذیری را به تجارت و حرفه‌ی شما وارد آورد.تبلیغات اینترنتی طی زمان کوتاهی به سرعت جایگاه خود را بالا کشیده است. آیا تبلیغات اینترنتی سایر روش‌های تبلیغ را پشت سر گذاشته است؟ رتبه اول درآمد و محبوبیت از آن کیست؟...تبلیغات در اینترنتدرآمد وب سایت‌ها از تبلیغات اینترنتی در سال 2011، نسبت به 2010 شاهد رشد 22 درصدی بوده است. بخش اعظم درآمدها، حاصل از تبلیغات بنری، ویدئویی و تبلیغاتی است که بر روی موبایل صورت گرفته است.رقم 31 میلیارد دلار درآمد از تبلیغات اینترنتی، به عنوان یک رکورد برای آن و بیانگر رشد جهشی 22 درصدی است. آمار حاصله، از نتایج تحقیقاتInteractive Advertising Bureau (IAB) به دست آمده است.در این میان رشد درآمد تبلیغاتی که بر روی موبایل انجام شده ، بیشتر از دیگر گروه‌های تبلیغات است. این رشد، برابر 149 درصد بوده که نوید دهنده‌ی روزهای خوب برای تبلیغ کنندگان بر روی موبایل است. اگر چه سهم آن از کل درآمدها در حدود 1.6 میلیارد دلار بوده است؛ و در مقایسه با رقم کلی تبلیغات سهمی ناچیز تلقی می‌شود؛ اما می‌توان گفت با 75% کاهش به 400 عدد تقليل دادند. حتی برندهای ترکيبی همچون تفلون دوپونت نيز با بکارگيری يک استراتژی برند ارشد، و بعنوان يک برند جهانی نچسب، اصلی و تک، بار ديگر بر بازاريابی و ارتقا فن آوری خود تمرکز يافت؛ و پس از آن به گروه محصولاتی همچون، پوشاک، پرده و دکوراسيون داخلی و قالی و پوشش کف توسعه يافت.از بسياری جهات، يک برند ارشد صرفا روش ديگری است که بتوان به زير-برندسازی و سلسله مراتب برند فکر کرد. برای مثال، در سال 2003 بخش بستفودز يونيليور يکی از برندهای قدرتمند خود يعنی سس مايونز هلمن را بعنوان يک برند ارشد جايگيری نمود. سپس با استفاده از برند بعنوان يک چتر برای سس سالاد ويش بون و چند گروه محصول جديد، برند را توسعه داد. اين فشار برای برندهای ارشد که به قيمت حذف برندهای حاشيه ای و زير-برندسازی ديگر برندها تمام می شود به کوچک سازی منجر شده و صرفه جويی های مرتبط با آن را به دنبال خواهد داشت. در سال 2003 يونيليور در يکی از انقباض های متعدد خود، با حذف هر چه بيشتر برندها در حين ايجاد برند ارشد، 8% از نيروی کاری بستفودز و 130 موقعيت فروش، بازاريابی و سرمايه گذاری را حذف نمود (تامسون، اعتقاد دارند. آن‌ها متقاعد شده‌اند که می‌توانند در رقابت‌های کاری، بهترین افراد را جذب کنند و با برنامه‌های آموزشی می‌توانند برتری افرادشان را حفظ کنند. احتمال کنار هم گذاشتن افراد برتر در یک مجموعه‌ی کوچک وجود دارد، اما هر چه شرکت بزرگ‌ تر باشد به همان انداز ه کارمند متوسط خواهد داشت. هنگامی که بحث شرکت‌های خیلی بزرگ به میان می‌آید، با نگاه آماری، احتمال جمع‌آوری یک تیم برتر، تقریبا صفر می‌شود. استدلال غلط:محصول بهتراستدلال اشتباه دیگری که در ذهن مدیران می باشد، این است که محصول بهتریعنی پیروزی حتمی.در ذهن بسیاری از مدیران بازاریابی این نظریه وجود دارد که صداقت و حقیقت بالاخره آشکار خواهد شد. به عبارت دیگر اگر حقیقت را می‌گویید، فقط لازم است که یک آژانس تبلیغاتی خوب پیدا کنید تا این حقایق را به مشتریان انتقال دهد و نیز یک فروشنده خوب که با ارائه‌‌ی مستقیم اطلاعات می‌تواند موفقیت‌ تان را تضمین کند.ما به این روش تجلی اطلاعات از درون به بیرون می‌گوییم، نظریه‌ای که حقیقت آن را تا حدودی شرکت تبلیغاتی یا پرسنل فروش می‌توانند آشکار و از این حقیقت برای روشن شدن ذهن مشتری و زدودن تصورات بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مشاهده پست مشابه : دیتابیس فوق العاده شبکه اجتماعی فیسنما


امتیاز :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
:: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
تعداد بازدید مطلب : 318

[ دوشنبه 22 تير 1394 ] [ 22:26 ] [ تارا]

.: تعداد کل صفحات 3 :.     صفحه شماره

   
مجله اینترنتی دانستنی ها، عکس عاشقانه جدید، اس ام اس های عاشقانه